Najčastejšie chyby pri podnikaní - vyvarujte sa ich !
Veľakrát zabúdame, že dobrý obchod je spravodlivý obchod. Pri takomto obchode sú spokojné obe zúčastnené strany - predávajúci aj kupujúci, lebo došlo k výmene hodnôt.
Cieľom má byť vytvorenie dlhodobého obchodného vzťahu z ktorého budú mať prospech obe strany. V praxi sa veľakrát, bohužiaľ, stáva cieľom dostať čo najviac peňazí za čo najmenej hodnoty a rýchlo zbohatnúť. Tento spôsob je veľmi krátkodobý. Zákazník nebude s takýmto obchodom spokojní a pokiaľ bude existovať pre neho ešte ďalšia prijateľná alternatíva, tak určite od Vás odíde. Samozrejme ešte medzitým stihne o Vašom prístupe a o svojej negatívnej skúsenosti porozprávať všetkým známym, príbuzným, kolegom a možno aj úplne cudzím ľuďom a tak v konečnom dôsledku prídete nielen o jedného zákazníka, ale aj niekoľko ďalších potenciálnych odberateľov.
Taktiež je dôležité si uvedomiť, že stratégia "Čo je trh schopný uniesť" pri tvorbe ceny sa môže obrátiť vo Váš NEPROSPECH. Akonáhle Vaši zákazníci zistia, že alternatívne produkty kúpia na oveľa nižšiu cenu (a môžu to zistiť až po čase, keď konkurencia využije Vaše vysoko nasadené ceny a okopíruje Vašu konkurenčnú výhodu, ktorú ponúkne za oveľa nižšiu cenu), tak odídu, lebo sa budú cítiť oklamaní.
Dôvodov ukončenia podnikania je veľmi veľa, no napriek tomu sa niektoré z nich štatisticky vyskytujú oveľa častejšie. Ktoré dôvody spôsobujú zlyhanie najčastejšie?
Nesprávna identifikácia problému
Veľa spoločnosti uprednostňuje zdôvodňovanie prečo sa jej nedarí, pred zistením skutočného problému. Keďže nebol zistený skutočný problém, jeho dôsledky sa neustále zhoršujú až po kratšom či dlhšom čase sú už pre spoločnosť neudržateľné a dochádza k ukončeniu podnikania. Ak spoločnosť nedosahuje stanovené ciele, nie je problém ekonomika, vysoké dane, konkurencia, zákazníci a pod., to všetko sú vplyvy, s ktorými sa zdravá spoločnosť dokáže vysporiadať a zminimalizovať ich. Preto je potrebné zistiť v čom je skutočný problém, lebo len po jeho vyriešení sa spoločnosť opäť dostane na cestu rastu.
Nezmysel ? Veď vy najlepšie sami viete, že ste marketingový plán nikdy nepripravovali. Pokiaľ ste už začali podnikať a predávať tovary alebo služby, tak som presvedčená, že marketingový plán máte.
Prečo?
Marketingový plán nemusí byť vôbec zložitý, sofistikovaný a veľmi dlho pripravovaný dokument. Marketingový plán nie je o rozhodovaní sa aké propagačné materiály nakúpim a kam pôjdem vystavovať svoje produkty.
Neznamená zoznam médií, kde by mali o mojom podnikaní písať ani aké akcie pre svojich odberateľov usporiadam. Hoci je marketingový plán oveľa viac, pokiaľ ste podnikateľ alebo vlastníte malú spoločnosť, tak ho možno pripravíte v priebehu jedného dňa a môžu ho tvoriť len 1-2 strany formát A4. Iní ho môžu mať podstatne rozsiahlejší.
V niektorých literatúrach nájdete 4 v iných 5 základných komponentov marketingového plánu
Prečo voľne dostupné rady a odporúčania nefungujú ?
Určite ste aj vy čítali množstvo užitočných informácií, rád a tipov ako zlepšiť svoje podnikanie, zvýšiť zisk či znížiť náklady. Niektorými ste rozhodne boli veľmi nadšený, o iných ste pochybovali. V konečnom dôsledku, veď sú zadarmo. Je ich všade veľa, dokonca sú aj protichodné - čo niekdy odporúčajú, iný zakazujú či zatracujú.
Použili ste niektoré z nich? Riadili ste sa nimi? Fungovali? Dosiahli ste očakávané zlepšenie? Veľká väčšina z nich nefunguje tak, ako ste si predstavovali.
Prečo? Existuje niekoľko dôvodov, no pre limitovaný priestor by som rada upriamila Vašu pozornosť len na tie najčastejšie.
1. Všeobecnosť
Pretože každý potrebuje niečo iné a rady sú všeobecné. Nie je pri nich uvedené pre ktoré štádia vývoja spoločnosti sú dané odporúčania určené,